Fulfilment Services

Situatie
De directie van het bedrijf worstelt met haar interne en externe communicatie. Ook vragen zij zich af hoe ze er voor kunnen zorgen we dat ze verantwoordelijkheden delegeren en hun afdelingen beter laten afstemmen op elkaar?

Gevraagd resultaat:
o MT in staat om zich bezig te houden met de inhoud.
o Medewerkers nemen hun verantwoordelijkheid.
o MT wijst de weg door voorbeeldgedrag te tonen.
o De afdelingen zijn in staat effectieve werkprocedures te ontwikkelen en uit te voeren.

Uitvoering en resultaat
We zijn gestart met het begeleiden van het MT met als inzet het vergroten van het onderling vertrouwen, het vergroten van een open communicatie èn het onderzoeken van de gewenste leerweg voor de organisatie. De volgende stap die daaruit voortvloeide werd een training : “Elkaar aanspreken” voor het MT.
Dit werd als zo succesvol ervaren dat werd besloten een vervolgstap te maken: alle leidinggevenden namen deel aan een traject met als doel het op elkaar afstemmen van de verschillende afdelingen. Zo hebben de leidinggevenden zich de nieuwe visie en strategie voor het bedrijf eigen gemaakt en omgezet in plannen voor implementatie, breed gedragen door alle afdelingen.
Ook bij hen was er behoefte aan een training “ Elkaar aanspreken” voor henzelf en voor een groep medewerkers op sleutelposities. Dit had tot gevolg dat medewerkers door alle lagen heen zich meer betrokken gingen gedragen en voelen!